Homepage perikelen

Ik zat vast.

Ik zit vast op mijn website.

Ik zit vast op de homepage van mijn website.

De homepage van je website is redelijk belangrijk.

Schrap dat. De homepage van je website is het allerbelangrijkste onderdeel van je website. Vooral voor een ondernemer. Het is de voordeur van je virtuele huis. Kies zelf maar de deur waarvan jij denkt dat er een betrouwbare ondernemer achter zit.

Homepageperikelen01
[Klik voor vergroten]
Wie koos de deur linksboven, rechtsonder of kleurrijk als een circus? I rest my case.

Er zijn op het internet heel wat tips en goede adviezen te vinden van hoe je homepage eruit moet zien en vooral wat de belangrijkste informatie is die de bezoeker letterlijk binnen 3 seconden moet vinden: wie ben je, wat doe je, en waarom zou de bezoeker verder moeten klikken?

Die eerste 2 punten zijn op mijn site wel duidelijk. De 3-seconden-test heb ik al eerder doorstaan voor een webinar. Ik slaagde toen al met vlag en wimpel. Tekstbureau, tekstschrijven en redactie. Maar dan….

Dan heb ik meerdere plekken waarin ik snel kan vertellen waarom de bezoeker moet blijven en verder klikken. Daar loop ik vast, op mijn website, op de homepage.

Zijn het mijn prijzen, mijn werkervaring, de gratis tips en trucs, mijn charmante persoonlijkheid die verleiden?

Volgens mensen die het kunnen weten (top verkopers die ik vertrouw) zijn prijzen geen goede manier om mensen over de eerste streep te trekken. Een opdrachtgever/klant die jou vertrouwt, die betaalt wat jij vraagt. Het is aan jou of je een Wibra of een H&M wil zijn, m.a.w. of je wil concurreren op prijs of op kwaliteit.

Ik heb een concurrerende prijs maar ben niet de goedkoopste. Dat wil ik ook niet zijn. If you pay peanuts, you get monkeys, is mijn advies aan iedereen die kiest op basis van de allerlaagste prijs – en de deur rechtsonder kiest.

Mijn werkervaring gaat hard naar de 10 jaar toe. Goed voor mij. Maar zowat de helft van mijn opdrachtgevers wil niet dat de buitenwereld weet dat ik mijn hand in hun teksten had. Dus zij staan niet in mijn portfolio. Dus er liggen gaten in die 10 jaar ervaring. Dus is niet iedereen overtuigt van die 10 jaar. Zoals een cv van iemand die gewerkt heeft met tussenpozen meteen achterdochtig bekeken wordt.

Gratis tips en trucs zijn eigenlijk een beetje een illusie. Ja, ze zijn gratis en ja, het zijn echt tips hoe je ‘het’ zelf kan aanpakken maar die vind je op heel wat andere websites ook. Wat voor mij spreekt is dat ik altijd probeer te illustreren met voorbeelden. Ik lees zelf ook veel theorie├źn over hoe het beter moet maar niemand die het je laat zien. Hekel aan, dus ik probeer theorie zoveel mogelijk te brengen met voorbeelden.

Mijn charmante persoonlijkheid is in dit blog natuurlijk alom aanwezig als een godin op haar troon. Echter er zijn beperkingen. Deze godin heeft een sociofobie. Ze heeft moeilijkheden met snelle gesprekken en verkooppraatjes omdat ze liever eerst nadenkt voor ze de mond opendoet. Daardoor loopt meninge conversatie per telefoon of Skype ‘verkeerd’ af. Er staat geen telefoon in mijn troonkamer hoewel iemand die mijn klant (geweest) is, wel mijn telefoonnummer krijgt. Laat een boodschap achter na de pieptoon.

Dus struin ik nu al 2 dagen -dit is dag nummer 3 and I aint likin it- opzoek naar goede aanwijzingen.

Ik zoek een schone, vers geschilderde voordeur.

Iemand?

ACVG

Hallo lezer die mij volgde naar het einde van deze blogpost! Ik ben benieuwd wat je ervan vindt. Je kan hier slechts 30 dagen reageren. Daarna nog vragen of opmerkingen? Klik op Contact!
ACVG

Latest posts by ACVG (see all)